Статті

8 порад, як вибрати вдалу локацію для ресторану, кафе, бару, кофейні, фастфуду

8 порад, як вибрати вдалу локацію для ресторану, кафе, бару, кофейні, фастфуду

Відвідуваність та прибуток закладу безпосередньо залежить від локації. Не менш важливими є атмосфера, концепція, їжа, але місце — перше у списку.

Є дві стратегії вибору приміщення і обидві робітники. Перша — спочатку продумати концепцію, орієнтовану на конкретну аудиторію, формат закладу, меню та бюджет, а потім обирати локацію. Друга — від зворотного: знайти вигідну пропозицію оренди та відштовхуватися від її площі, технічних можливостей та планування.

Відповідно до першої стратегії пошук локації будується за таким планом: вибудовується концепція, визначається сегмент і цільова аудиторія, складається докладне ТЗ приміщення, потім вибирається відповідний район, у якому вивчається локальна аудиторія та ринок громадського харчування, далі реалізація. Нижче я розповім докладніше про кожен пункт.

1. Визначтеся з концепцією та сегментом ресторану

Подумайте, який формат закладу хочете відкрити. Наприклад, для елітного ресторану, кав’ярні чи кондитерської підійдуть різні локації.

Для кав’ярні або кондитерської добре, коли поряд є скупчення молоді, тому розташування біля університету чи коледжу буде ідеальним. Підійдуть місця на основних туристичних маршрутах. Ресторани преміум-сегменту варто відкривати в елітному селищі або центрі міста, якщо там є парковка. Інший варіант – заводи, перебудовані на кластери для бізнесу. Визначтеся з концепцією та сегментом ресторану

Заклади поділяються на сегменти. Подумайте, до якого буде відноситись ваш ресторан: fast food, street food, fast casual, casual dining, upper casual, fine dining. Сегментів багато, і, знову ж таки, кафе вуличної чи швидкої їжі можна відкрити у парку або у студентському районі, де, наприклад, ресторан сегменту fine dining буде просто не затребуваним. Виходячи з вибраного сегмента, ви зрозумієте, який рівень цін зможете встановити.

2. Визначте цільову аудиторію

На основі концепції зробіть висновок, яку аудиторію розраховуєте. Різні формати орієнтуються на свою аудиторію і, відповідно, можуть розташовуватися у різних районах. Наприклад, основна аудиторія невеликого кафе швидкого харчування — студенти та школярі, і такі заклади найкраще розташовувати біля торгового центру, школи, університету, станції метро. Визначте цільову аудиторію

У піцерії переважно ходять сім’ї з дітьми, тому для них підійде як центр, так і спальні райони. Ресторани преміального класу краще розміщувати або в центрі, або в престижному районі, де довкола дорогі магазини, салони краси та елітне житло.

3. Складіть опис бажаного приміщення

Опис має бути якомога детальнішим з урахуванням критично важливих нюансів. Визначте, яка вам потрібна площа, чи потрібна система вентиляції, місце для веранди, яке обладнання ви ставитимете і яке має бути максимальне навантаження на енергомережу. Оцініть, чи потрібна поряд паркування, під’їзд для автомобілів та можливість розміщення вивіски.

4. Виберіть відповідний район міста

По готовому ТЗ починайте шукати приміщення. Це можна зробити самому або звернутися до фахівця, але такий варіант – додаткова стаття видатків. Обов’язково розгляньте кілька пропозицій і не зупиняйтеся на першому-ліпшому, яке лише частково відповідає вашим вимогам.

Пам’ятайте, що відвідуване місце можна відкрити не лише в центрі, а й у спальному районі, де є великі торгові центри та громадські простори. По-перше, за нашими внутрішніми дослідженнями, сьогодні багато людей через дефіцит часу не готові відволікатися від звичного маршруту від роботи до будинку і за наявності гідних варіантів обирають дозвілля у своєму районі.

5. Проаналізуйте локальний ринок громадського харчування та місцеву аудиторію

Щоб зрозуміти, чи буде ваш ресторан успішний у вибраному районі, зверніть увагу на існуючі якірні об’єкти поряд, куди сформувався потік гостей. Яких людей вони приваблюють? Чи відповідають ці сегменти вашої аудиторії?

Визначте також основних конкурентів та його пропозиції (меню, час роботи, рівень сервісу, наявність парковки). Поруч не повинно бути місць з такою самою концепцією, як у вас, а ось у схожій концепції нічого поганого немає – у вас завжди є шанс чимось виділитися.

Допустимо, якщо на одній вулиці вже є дві кондитерські, не факт, що там потрібна ще одна. З іншого боку, якщо вони обидві процвітають, то може знайдеться місце і для вашого кафе з особливою випічкою.

Щоб повноцінніше уявляти місцеву аудиторію, з’ясуйте, хто працює і живе поруч, яке відсоткове співвідношення між офісами та житловими будинками, чи є поруч освітні заклади.

6. Розрахуйте, скільки людей заходитимуть до вас із вулиці

Найпростіше працювати в тих локаціях, де є органічний потік людей – частина з них точно зайде до вашого ресторану. Щоб зрозуміти, на яке число ви можете розраховувати, встаньте біля входу до вашого майбутнього ресторану і порахуйте, скільки людей проходить повз годину — гарною цифрою буде близько двох тисяч. Заходити у ваш заклад будуть приблизно 1-2% від людей, що проходять повз.

Зверніть увагу, чи перехожі є вашою цільовою аудиторією. Наприклад, якщо ви відкриваєте піцерію або недорогу кав’ярню, зауважте, чи проходять повз студенти та сім’ї з дітьми. В ідеалі концепція закладу має відповідати складу потоку. Якщо органічного потоку біля приміщення немає, доведеться винаходити так звані милиці для того, щоб гості дійшли до об’єкта, наприклад, у вигляді реклами в соцмережах.

7. Вивчіть договір оренди та перевірте стан приміщення

Коли місце вибрано, не підписуйте договір оренди одразу. З’ясуйте, чи призначене приміщення для громадського харчування за документами, чи доведеться вам платити комунальні платежі, чи вони входять у вартість оренди, чи передбачає договір орендні канікули і якщо так, то на який термін.

Вивчіть усі дрібні підпункти та, якщо потрібно, найміть юриста. З’ясуйте, хто винаймав приміщення до вас і чому він з’їхав. Почитайте відгуки про місце, яке розташовувалося раніше, щоб зрозуміти, яке враження залишила ця локація. Перевірте стан приміщення та всіх комунікацій.

Після цього можна переходити до будівництва: найму робітників, закупівлі матеріалів, роботі з дизайнерами та всього іншого. До цього етапу також потрібно бути морально готовим, адже вибір місця — це лише перший етап реалізації вашої ідеї.

8. Знайдіть професіоналів для відкриття закладу

При первинному складанні ТЗ та виборі локації знайдіть команду або людину з досвідом, який допоможе вам з первинними прорахунками та створення стратегії запуску вашого закладу. Саме в цьому ми “ХоРеКа” допоможемо вам і заощадити ваш час та бюджети, намагайтеся працювати з професіоналами, удачі у всіх починаннях.

З повагою команда “ХоРеКа”

Related Posts

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.